Snižte množství tuků v těle pomocí diety a cvičení

Jak extrémní hubenost, tak i velká tloušťka mohou znamenat velký problém. V našich zeměpisných šířkách mají lidé potíže spíše s tou tloušťkou.

Snižte množství tuků v těle pomocí diety a cvičení

Je sice pravdou, že být až příliš hubený je zdraví škodlivé, ale to většinu obyvatel naší země trápit nemusí. U nás je problém zcela opačný, tedy obezita. Ta v českých zemích nabírá na síle a je často diagnostikovaná nejen u dospělých jedinců, ale sužuje i populaci dětí. A to je docela problém, jelikož obézní dítě ve většině případů znamená i obézní dospělí a obezita je nezdravá, hodně. Nejde sice o nemoc, ale může být příčinou vzniku chorob, které nejsou pro štíhlejší lidi v produktivním věku příliš běžné, respektive ještě donedávna nebyly.

Salát

Samozřejmě, že jediným lékem na obezitu, je jíst zdravě a také ideálně zapojit i pohyb. Jak ale zjistit v domácích podmínkách, že je někdo natolik tlustý, že už to ohrožuje jeho zdraví? Obezita se nejlépe určuje u praktického lékaře či dietologa, ale i doma se to dá zvládnout. Ovšem ne pouze za pomocí váhy, ale s pomocí indexu bmi, který je daleko přesnější. Pořád to není nic extra, ale dá se tak identifikovat jako nadváha, tak i podváha, a to docela přesně.

Příliš vysoké číslo znamená nadváhu a tu je potřeba zničit. Jak již bylo řečeno v odstavci nahoře, jediným známým lékem je jídlo, respektive pohyb. Obecně se tomu říká změna životního stylu. Naordinovat si vlastní dietu může prakticky každý. V podstatě stačí místo tučného sladkého jíst zeleninu. Více zařadit do repertoáru potravin luštěniny a nezapomínat ani na ryby. S takovým jídelníčkem se přibírá hodně těžce. Člověk se ale musí i hýbat.

Švestky

Pohybem není myšlen pouze sport, ale třeba i delší procházky po okolí města nebo ideálně v přírodě. S postupem času mohou být procházky nahrazeny daleko efektivnějším běháním, případně jízdou na kole či kolečkových bruslích. Kdo se nerad pohybuje po venku ve sportovním, ten klidně může sportovat doma. Chcete mít jen správné vybavení. Vhodný je třeba rotoped, veslařský trenažer nebo trampolína. Ta může být zahradní nebo interiérová.