5 pravidel nízkosacharidové stravy

Snížit množství sacharidů může vyzkoušet každý a většině přinese užitek ve formě snížení váhy a zlepšení různých chronických potíží.
 
Tělo cukr nepotřebuje. Ve výživě jsou esenciální jen bílkoviny a tuky – tzn. že si je tělo samo vyrobit neumí, zatímco glukózu si vytvořit umí samo a není nutné ji přijímat ve stravě. Ani na nízkosacharidové stravě nelze sacharidy úplně vynechat, protože nějaké množství obsahuje zelenina, ořechy, mléčné výrobky a ovoce.
potraviny na prkénku
 
Omezení klasických příloh a sladkostí je vhodné pro každého. Není doporučováno jídla doslazovat různými sladidly a náhražkami, jelikož většina z nich obsahuje jednoduché cukry. Ani med by neměl fungovat na slazení, ale měl by být považován spíše za lék. Ve finále se všechna sladidla rozloží na jednoduché cukry a tráví se stejně jako klasický cukr. Občas si můžete dopřát dezert přislazený stévií nebo březovým cukrem, ale prospěšnější bude zvyknout si na přirozeně sladkou chuť z ovoce.
 steak s oblohou
Jestliže chcete toto stravování vyzkoušet, pro začátek bude stačit, když budete dodržovat 5 našich doporučení:
 
1. Jezte skutečné potraviny
Skutečnými potravinami jsou myšleny ty základní, minimálně průmyslově zpracované.
 
2. Jídelníček založte na kvalitních bílkovinách a tucích
To znamená zařadit maso, ryby, vejce, ořechy a mléčné výrobky, a to ideálně z volného chovu.
 
3.Zařaďte kvalitní tuky
Mezi kvalitní tuky patří sádlo, máslo, olivový olej a kokosový olej.
 
4. Jezte, když máte hlad
Tuky zasytí na delší dobu než sacharidy a není nutné si dávat dopolední a odpolední svačinku. Mělo by vám stačit jíst 3x denně.
 
5. Přidejte do jídelníčku dostatek zeleniny a přiměřeně ovoce
Pokud chcete držet množství přijatých sacharidů na co nejnižší úrovni, vybírejte hlavně zelenou zeleninu. Z ovoce jsou vhodné méně sladké plody, hlavně bobuloviny. Do jídelníčku zařaďte hlavně sezónní potraviny a ty, které rostou přirozeně v našich klimatických podmínkách.
 
Při přechodu na nízkosacharidovou stravu můžete být více unaveni, ale je to pouze dočasný stav, než si tělo zvykne na to, že teď bude brát energii z tuků místo cukrů. Časem si ve stravování najdete svou vlastní cestu, přičemž těchto 5 pravidel tvoří základ.